zondag 1 juli 2012

De koelies van het Ruhrgebiet

Paternotte is een lamlul

Die mening ben ik al langer toegedaan, zoals ik ook begin in mijn best gelezen stukje:
"Als zelfs een ooit islamkritisch blog als Geenstijl bij monde van de politiek correcte 'klotskop' Bas Paternotte beweert dat er niks aan de hand is en hun subsidie-opstrijkafdeling Pownews..."
Maar vandaag begint hij zijn stukje met een regelrechte quote van Pownews, of quoten zij hem? 
Geen van beiden verwijst, haalt aan, of gebruikt aanhalingstekens, waardoor het mij niet duidelijk is wie van wie jat (maar verder is er subsidiegewijs natuurlijk geen enkel dwarsverband tussen beiden):
"Het wordt tijd dat politici het eerlijke verhaal gaan vertellen over Europa. Houd dus op met bezweren dat we ons geld allemaal terugkrijgen, Mark. Vertel geen sprookjes over de geldpers van de Europese Centrale Bank die alle problemen oplost, Emile. En verkoop geen illusies over de Europese welvaart, Geert."
Voor de goede orde heeft u hier beide stukjes:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/07/beste_mark_het_wordt_tijd.html#more

Tot zover kan ik met de tekst nog wel leven, het probleem begint daarna:
"Duizenden containers, ik stond er middenin. In alle kleuren, met opschriften in alle talen, die in al hun variatie en schijnbare chaos, wachten om met militaire precisie naar hun plek van bestemming te komen. Met die containers verdienen bijna 100.000 Nederlanders dagelijks hun boterham. In de haven van Rotterdam. De grootse haven van Europa en een van de meest innovatieve en duurzame havens ter wereld."

Ten eerste waag ik te betwijfelen of de man ooit tussen containers gestaan heeft. Of ie nou Bassiehof heet of Samsom. Van mijn part dondert ie eraf, breekt een vingerkootje en houdt eindelijk eens op met onzin uit te kramen. Het zou tijd worden. 

Ach gussie. Ik vond het van zo een stuitende domheid dat ik gelijk begon te typen, ietwat voorbarig, maar inmiddels heb ik tijdens het koffie zetten ook de rest gelezen en Bassiehof is nog luier dan ik. Op zich geen slechte eigenschap. Hij heeft gewoon het halve pvda programma(speech Samsom) gecopy-paste en levert dat vervolgens in als zijnde een 'stukje'.

Laat ik allereerst mijn eigen commentaar geven op "Rotterdam". Nou ligt dat misschien wat lastig als Amsterdammer zijnde, maar ik heb het beste voor met Rotterdam en Rotterdammers, ik gun zelfs hun kluppie het allerbeste. 

MAAR. De Rotterdamse export mag u niet tellen als 100%. 
BAM!
Als er godverdegodverdegodver voor 95 euro ingevoerd wordt en wij dat vervolgens uitvoeren voor 100 euro dan heeft u welgeteld 5 euro winst.   En geen stuiver meer. We zijn een doorvoerland, althans wat Rotterdam betreft, een stelletje ordinaire dozenschuivers. De koelies van het Ruhrgebiet. 

We zijn geen exportland, we zijn geen kenniseconomie en behalve een grauwgrijze boekhoudersstrik om het pakketje voegen wij geen ene jota toe. En als Samsom er al tussen gestaan heeft dan was dat toch vast en zeker om te boel te dwarsbomen en te saboteren als groen extremistische milieu-terrorist en zeker niet om een boost te geven aan de vaderlandse economie. 

Bassiehof gebruikt de quote om Samsom op te hemelen en Rutte neer te sabelen. Nou ben ik het met dat laatste wel eens, maar dat kan zoveel sterker dan met de woorden van Samsom, maar zelfs dat schot voor open doel is Bas Paternotte al te veel moeite dus struikelt die net voor hij aankomt bij de bal die al op de stip ligt. Geen Pirlo, geen Panenka, maar recht met je bakkes in de modderpoel in de zestien.

Bassiehof besluit met dat ie weer  op Jeanine (Hengis)  gaat stemmen. Dat is die weigerstemmer toen het ging om de weigerambtenaar. U zoekt de link maar lekker zelf als u niet weet waar ik het over heb. Maar dat is de standvastige hoogstaande moraliteit van mevrouw Hengis. En blijkbaar ook van Bassie.

Het verhaal van Samsom is kolder van de eerste tot de laatste zin en dat zou het dubbele aantal regels vergen om ze één voor één te fileren, maar dat is me veel te gemakkelijk en zou bovenal een te lang en onleesbaar stukje op leveren.

Bassie heeft wederom aangetoond dat je op zondag beter niet voor twaalven je nest uit kan komen. Oogjes dicht, en doe alsteblieft ook je snavel toe!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten