zaterdag 11 augustus 2012

Een glaasje water graag

In Nederland is kraanwater van hoge kwaliteit. En toch moet je in een restaurant vaak een duur, speciaal in de Alpen of Ardennen gebotteld watertje bestellen als je een glas water bij je eten wilt. GroenLinks wil dat het verstrekken van een glaasje water in de horeca bij een maaltijd, flesje wijn of kopje koffie normaal wordt. Een kwestie van service, zoals dat in veel landen heel gebruikelijk is. Dat is nog eens veel beter voor het milieu ook. We kunnen dat simpel regelen met een initiatiefwet die de Drank- en Horecawet hierop aanpast. 

Hoe meer mensen ons steunen, hoe sterker ons initiatief staat. Dus wil je ook gratis water uit de kraan in de horeca? Onderteken dan deze petitie. Bij 25.000 handtekeningen zal GroenLinks de initiatiefwet indienen om dit mogelijk te maken.


Water is vies, want de vissen schijten erin, maar dat is mijn mening. Ik zeil erop, surf erop (te weinig de laatste jaren) en zwem er soms in en spoel mijn plee er mee door (ja met drinkwater, lekker puh!). Ik heb jarenlang mijn geld verdiend als bootverhuurder en deed dat meestal op het water. Ja, ik hou van water. Maar voor ik het drink kook ik het en giet het over wat gemalen koffiebonen, of nadat er wat hop en mout aan toegevoegd is.

Als je als ondernemer water wilt verkopen aan iemand die dat graag wil dan moet dat mogelijk zijn. Mensen kopen wel meer dingen die totaal irrelevant, milieubelastend, vies, vulgair, banaal of anderszins onzinnig zijn. Ik snap ook niet dat mensen geitenwollensokken kopen, ik vind gewone wol al jeuken. Of dat mensen plastic bloemen kopen en aan hun fiets hangen om er zo vrolijk plastic groen links uit te zien.

Maar GL houdt niet zo van een vrij land en wil graag bepalen wat ik wel en niet mag kopen/verkopen. 

Met de milieugevolgen van windmolens houdt Groen Links dan weer geen rekening, daar willen ze er nog veel meer van, want dat is een ver van hun bed-show. Dat Europa in de grootste politieke, financieele, economische en demografische crisis ooit is beland, is blijkbaar minder relevant dan een glas kraanwater.

Nog nooit is het financieele systeem zo compleet gierend uit de bocht geschoten als nu. Erger dan in de jaren dertig. En we weten allemaal waar dat toe geleid heeft. De staats- en bankschulden vallen niet op te lossen. Noord-Europa staat tegenover Zuid-Europa en omgekeerd. Er is een immigratie-tsunami die er voor gezorgd heeft dat we nu 50 miljoen mensen binnen onze Europese grenzen hebben, die compleet vijandig staan tegenover onze leefwijze. De ongekozenen die de dienst uitmaken in de EU presenteren zich in toenemende mate als totaal dictatoriaal en anti-democratisch (wat is er met ons NEE uit 2005 gebeurd? Maak je daar eens druk om!)

Een uiterst explosieve cocktail, een nooit gekende oorlog loert om het hoekje, maar Groen Links begint te zeiken over het kraanwater. Get real peoples!!! Mensen die zo over dergelijke futiliteiten kunnen zeiken zouden een verplichte urinetherapie moeten volgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten