maandag 3 december 2012

‘My name is Jihad and I am a bomb’

Tsja.



Ik verbaas me er al veel langer over en zit er al tijden mee in mijn maag om er een stukje over te schrijven. Islamitische namen. Het blijft wat speciaals. Het is niet echt hetzelfde als de katholieken die hun kinderen Jozef, Maria, Johannes, Gesus en etc. noemen.

Islamitische namen drukken vaak iets anders uit. In islamitische namen klinkt de ideologie van verovering door. De naam Badr-Hari is nogal in het nieuws de laatste tijd, maar verwijst naar één van de eerste oorlogshandelingen van Mohammed, die die succesvol afsloot. Voor die tijd verklootte die alles smadelijk.

Het merendeel van de islamitische eerstgeboren jongetjes wordt naar de warlord, verkrachter, roverhoofdman, pedofiel, massamoordenaar Mohammed vernoemd. Inmiddels ook de meest voorkomende naam op vele geboorteregisters in westerse steden. Dat belooft niet veel goeds voor de toekomst.

Voor meisjes is Aisha populair. Dat is het 9-jarige slachtoffertje van de pedofiel Mohammed en zijn favoriete vrouw. Naar verluid overleed hij met zijn hoofd in haar schoot. Ik kan mij niet voorstellen dat je je dochter vernoemd naar het favoriete slachtoffertje van een barbaarse pedo, maar er zijn wel meer culturele verschillen tussen mij en de volgelingen van allah.

Jihad. Juist ja. Dat is toch een beetje alsof je je kind  Blitzkrieg noemt of Ardennenoffensief. Dachau en Auschwitz vallen misschien ook wel binnen dat kader. Hey: "Dachau, naar je kamer NU!" en "Auschwitz, douchen NU!"

Er werkt dus een kassa-meisje in mijn supermarkt (ik heb niet zo'n ding, maar boodschap er wel eens) dat Jihad heet. Sindsdien probeer ik die supermarkt te vermijden. Ik ga niet mijn eigen aanstaande moordenaars -of mensen die mij dood wensen-  sponsoren.

Er is iets grondig mis met islamitische naamgeving. Ooit ga ik er uitgebreider op in, maar ik kon het nu niet meer voor me houden.

French woman is slated to face charges of “apologie de crime,” which can be translated as advocating violence, after sending her 3-year-old son, Jihad, to kindergarten dressed in a T-shirt bearing the inscriptions “I am a bomb” on the front and “Jihad. Born September 11″ on the back.

En, jawel, dat was een 'gematigde' moslima. Mag je zelf invullen hoe de radicalen denken....

link
http://www.theblaze.com/stories/french-mother-faces-charges-after-sending-son-named-jihad-to-school-wearing-i-am-a-bomb-t-shirt/

Jihad is een meer voorkomende naam in Nederland trouwens. Is een beetje alsof ik 'Snij-elke-islamiet-zijn-keel-open' zou heten. Dank lieve ouders dat ik anders heet !

zie ook:
Would You Name Your Kid "Sword"?
Names parents choose to give their children are at least something of a guide to what they hold in high regard and what they wish for their children.
Would we name our children Warrior, Conqueror, Sword, or Holy War? These are the meanings of personal names commonly used in the Muslim world, and may give some insight into Muslim values, especially regarding violence. Violence has been endemic to Muslim society from its inception more than 1,400 years ago. A large proportion of the ancestors of today's approximately 1.3 billion Muslims converted to Islam under duress.
Western societies almost never give their children names which denote violence. The Protestants who settled America often gave their children names indicative of their values, such as Felicity, Charity, Prudence, Hope, Faith, Joy or Chastity. Other Christians gave their children names that reflect similar values, or names from the Old or New Testaments: Miriam, Mary, David, Luke. As names can be an indicator of how a civilization views itself and the outside world, names parents choose to give their children are at least something of a guide to what they hold in high regard and what they wish for their children. And as Muslims often choose names related to war and violence, could those possibly be indicative of their values? Of course, many Muslims choose names such as Jamil (Beautiful), Latif (Kind, friendly), Wasim (Handsome), Karim, and Jawad (both meaning generous), which refer to qualities we in the West might also hope for our children. But many Muslims do not.

Lees verder >>

Hans Teeuwen in conversatie met Jihad


http://www.timesofisrael.com/my-name-is-jihad-and-i-am-a-bomb/ 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten