vrijdag 22 februari 2013

Waar blijft toch al dat geld?


Niet alle getallen die ik hieronder ga noemen zullen correct zijn. Ik kan ze wel opzoeken en vele heb ik al eens eerder gebruikt of zijn zelfs op mijn eigen blog terug te vinden. Ik heb nou eenmaal geen fotografisch geheugen als het om cijfertjes gaat. Maar daar gaat het in deze kwestie ook niet om. Ik zal slechts één getal specificeren en dan hoop ik dat de bron die ik aanhaal het bij het rechte eind heeft. 651 miljard.

"Trotz der schwierigen Lage im Kreditbereich traut Ernst & Young den Euro-Banken im laufenden Jahr steigende Gewinne zu: um drei Prozent von 632 Milliarden auf 651 Milliarden Euro"
Ik zal het even vertalen: Ondanks de moeilijke situatie verwacht Ernst en Young dat de 'euro-banken' dit jaar hun winst zien stijgen met 3% naar 651 miljard. (let wel dit zijn alleen europese banken'

Juist ja. En vorig jaar maakten ze ook al 632 miljard winst. Dat gaat rap meen ik. Dit is de bron focus.de.

Dat scheelt nog maar een klein beetje (alles wordt relatief tenslotte met dit soort getallen) met het totale bedrag waar Nederland garant voor staat 1640 miljard (bron FD). Griekenland heeft inmiddels al meer miljarden geïnjecteerd gekregen dan de staatsschuld was toen deze 'crisis' begon. Italië is als vierde grootste schuldnatie ter wereld hard op weg van de 2000 miljard naar de 3000. Spanje heeft een record gevestigd door het op laten lopen van de schuld afgelopen jaar met 184 miljard.

En Nederland heeft geen zeggenschap meer over zijn eigen geld sinds in een demissionaire periode het ESM er doorgejast is. Solidariteit, een transferunie, herverdeling van de welvaart. Het zou allemaal nog niet eens zo erg zijn als het ook maar ene jota zou helpen. Ik verwacht dat de Noord-Europese burgers dan nog wel enigszins (enigszins ja, met beperkingen en mate dus) wel solidair willen zijn. Met burgers, met mensen die het moeilijk hebben juist omdat die euro is ingevoerd. Maar ik word wat onpasselijk als ik lees dat er dergelijke bedragen winst worden gemaakt over de ruggen van...

De weldadige gevolgen zijn dat de jeugdwerkloosheid in alle geholpen getroffen landen inmiddels tot boven de 50% gestegen is. Dat de medicijnen voor de zieken op zijn. En en en...
Het hier inmiddels ook realiteit begint te worden; Daling huizenwaarde 20% sinds 2008, jeugdwerkloosheid naar 15%, Achmea wil niet langer de medicijnen vergoeden die door het Slotervaart ziekenhuis voorgeschreven worden.

Laat ik dit nog maar eens herhalen:
De Bankiers motten naar de Nor, niet het Volk

Inmiddels financieren we wel in toenemende mate de islam dmv. jiziya.
...
Faule Kredite: Banken müssen um fast eine Billion Euro bangen - weiter lesen auf FOCUS Online: http://www.focus.de/finanzen/news/banken-im-euroraum-berg-an-faulen-krediten-waechst_aid_917107.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten