woensdag 29 mei 2013

Sudanese war criminal living rent-free in Birmingham house


Ik heb geen idee (zoals wel vaker).
Ik was bezig met een stukje over remigratie.
Komt binnenkort wel, het duurt ff, ik ben niet zo snel.
En om te voorkomen dat ik hier teveel Engelstalige stukken aanhaal, heb ik dit in de linkerzijbalk gezet. Daar kan ik lekker alle meuk kwijt, die ik wel wil melden maar niet op dit blog. Meer dan wat 'News' dingetjes quoten is het niet, kost ook nauwelijks tijd. Er komt ook nooit ene hond langs, die kunnen namelijk niet lezen, maar 50 tot 100 man per dag ofzo. Meer is het niet.
Dus ik stond nogal verbaasd daar net met 5000 bezoekers binnen een paar minuten. Het was een facebook-dingetje voor zover ik kan zien waar mijn traffic vandaan komt. Ik heb geen facebook, dus kan de reden niet lezen.
Maar het meest onwaarschijnlijke vond ik wel dat het merendeel van het bezoek uit Sudan kwam. Dat is zeg maar niet echt gebruikelijk.
Naar mijn idee is het toch al meer dan een jaar geleden dat Noord- en Zuid-Sudan huns weegs gegaan zijn. Na meer dan dertig jaar jihad tegen de christenen van het Zuiden door de moordenaars uit Khartoum, wat dan weer nooit in de westerse pers ter sprake kwam, hebben die mensen eindelijk hun eigen zwaar bevochten land. Kijk, daar wil ik dan wel weer wat militaire steun en ontwikkelingshulp aan geven.
Maar wat mij bevreemd aan het kaartje hierboven is dat volgens google (blogspot is van google) het land nog steeds één is, terwijl Femke daar mijnen raapt.

Het betrof dit artikel van 13 maart jl.
http://fukislam.blogspot.nl/2013/03/sudanese-war-criminal-living-rent-free.html

En in de hurriyatsudan