donderdag 18 juli 2013

Twitter is weer eens te kort


Grotere kaart weergeven
Ooit was mijn stamkroeg Hotel-cafe Internationaal, Warmoestraat nr 1.
Op een dag zat er een junkie te dealen op de stoep/ingang van het Hotel. Bar en hotel hadden twee verschillende ingangen. En ook toen al moest ik om te roken buitenstaan. Dus toen er na uren eens een polisie wagentje langskwam hield ik ze staande. Met weinig moeite, want net op die plek staan twee paaltjes die de volledige carrosserie onder hun wagen vandaan trekt als ze niet rustig doen.
Ik vroeg of ze misschien die dealer wilden verwijderen, want dat maakte zo'n slechte indruk bij de hotelgasten die letterlijk over hem heen moesten stappen. "Of ik gezopen had?" Vanzelfsprekend, ik zit/sta in een kroeg. "Kunt u zich legitimeren?" Nee natuurlijk niet, iedereen kent me hier, dus dat is niet echt nodig. "Dan mag u nu meekomen."
Nou kan ik me nog voorstellen dat men daar een boete voor krijgt. Maar vervelend was ik niet, mijn vraag was allerredelijkst. Maanden later kreeg ik een boete thuis: "Belemmering van het verkeer."
Lolwut. Er staan paaltjes in de Warmoesstraat, daar kan geen auto langs behalve de hulpdiensten. Tsja, en daar hield ik er één van aan. Dat mag dus niet.
Ach heb ik tenminste eens een nachtje een cel op buro Warmoestraat van binnen gezien toen het nog bestond.

Ik zoek dus net ff een fotootje, maar zelfs het google-autootje kan er niet komen, tsjek zelf maar dat ik de waarheid spreek.