dinsdag 4 februari 2014

EU bevolkingspolitiek


Of moet ik zeggen; rassenverbetering. Van Mengele-achtige proporties en waanzin. Ze stellen hun documenten zodanig op dat het voor een leek onbegrijpelijk wordt. Dat is met opzet, daar ben ik van overtuigd. Als u niet begrijpt wat er gezegd wordt, kunt u namelijk ook geen weerwoord geven. En ze hebben genoeg budget en medewerkers om dat voor elkaar te krijgen. In dit geval is het budget 40 miljard euro.

Ik heb een tijdje met de Amsterdamse gemeentepolitiek te maken gehad. En na een paar vergaderingen en wat leeswerk ken je alle afkortingen wel en de ambtelijke termen. Dat is kinderspel vergeleken bij de tekstuele bagger die de EU produceert. Ik ben op pagina 10 nu en heb zeker 100 afkortingen om mijn oren gehad. Die na eenmaal genoemd te zijn gebruikt worden (op zich logisch), maar het steeds moeten terugzoeken om te weten waar het ook weer voor stond, maakt het niet leesbaarder.

Het aantal commissies, werkgroepen en andere clubjes moet welhaast ontelbaar zijn. Prachtig als je zaken wilt verdoezelen, meer ambtenaren aantrekken en om de haverklap een nieuw gebouw nodig hebt voor weer een zoveelste organisatie. Zo wordt het steeds ondoorgrondelijker en is het als een sneeuwbal die een berg afrolt, het wordt als vanzelf steeds groter en onstopbaarder. De burger begrijpt het al lang niet meer en men kan in het verborgene doorgaan waar men mee bezig is. Soms, heel soms, vraag ik me af of ze het zelf nog snappen.

Welk PDF heb ik het nou over?
Goeie vraag.

http://www.dsw-online.org/odastudies
h/t @martijnheeroma En dan met name de onderste link waar dat EU vlaggetje bijstaat.

23 pagina's. Dat is een beetje meer werk om uit elkaar te trekken, achterstevoren te leggen, 37 keer terug te lezen wat er ook al weer stond, dan het vorige PDF van ze die ik ontleed heb: Het totalitaire EU-beest laat zijn tanden zien.

Ik ga er waarschijnlijk niet aan toe komen, want er liggen nog wat andere dingen op de plank, maar het staat in ieder geval op de voorpagina nu.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten